السيد الخميني
492
صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )
اين معلولها هستيم . الآن به من گفتند كه معلولينى كه در اينجا هستند روز عيد غدير ، معلولين يك دستهاى از اينهاست . بسيارى از اينها همان معلولين زمان اين انقلاب است و به دست آنها شده . گفتند كه روز عيد غدير جلسهاى دارند شما هم بياييد ، البته من هم مىروم آنجا . توقع دارند كه يك كسى كه پنجاه سال به اين ملت آن طور كرده است و حالا امريكا با يك بهانه بى خود او را برده است نگه داشته در پناه خودش ، و برايش وسائل آرامش تهيه كرده است ، و به اسم مريض بودن يا به واقع مريض بودن - فرقى نمىكند - او را برده در آنجا و نگه داشته ، و جوانهاى ما كه آنجا اظهار مخالفت مىكنند ، آنها را يا متفرق مىكنند يا حبس مىكنند . به همين دو ، سه روز كه در آن مجسمهء آزادى - كه يك دروغ شاخدارى است در امريكا ، آزادى - جوانهاى ما رفتند به آنجا متوسل شدند و يك پارچه بستند به آنجا كه شاه را بايد بدهيد . پليس رفته و آنها را متفرق كرده و چند نفر از آنها را گرفته است . توقع اين هست كه جانىِ دستِ اول ما را ببرند آنجا نگه دارند و حمايت از او بكنند ، و اينجا هم مركز توطئه درست كنند ، و مركز پخش چيزهايى كه توطئهگرى است درست بكنند ، نمىدانم ، همهء چيزهايى كه مىخواهند بكنند ، بكنند و ملت ما و جوانهاى ما و جوانهاى دانشگاهى ما و جوانهاى روحانى ما بنشينند تماشا كنند تا خون اين صد هزار نفر تقريباً - يا كمتر و بيشتر - هدر برود ، براى اينكه احترامى قائل بشوند به آقاى كارتر و امثال اينها . توطئهها نبايد باشد . البته اگر توطئه نبود ، اگر اين خرابكاريها نبود ، اگر آن كار فاسد نبود ، همهء مردم آزادند در اينجا موجود باشند . اما وقتى توطئه هست در كار ، وقتى كه آن طور كارهاى فاسد انجام مىگيرد ، ناراحت مىكند جوانهاى ما را . جوانها توقع دارند در اين دنيا كه مملكتشان - كه اين قدر برايش زحمت كشيدند - دستشان باشد . وقتى مىبينند توطئه است كه مىخواهند كه دوباره برگردد به حال سابق و دوباره همه چيزشان به باد برود ، نمىتوانند بنشينند . توقع نبايد باشد كه آنها بنشينند تماشا كنند . و آنها چپاولگريهايشان را كردند ، حالا توطئههاشان را بكنند و رشد پيدا بكند اين توطئه و چه بشود . جوانهاى ما بايد با تمام توجه و با قدرت اين توطئهها را از بين ببرند .